De eerste week - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Joey Stassen - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Joey Stassen - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Joey

01 September 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Zondag op maandag nacht. om half 3 gaat de wekker. Geslapen heb ik bijna niet, want het avontuur gaat bijna beginnen. Nog even snel een douche en een broodje eten om vervolgens in de auto naar Brussel te gaan. Een uur later komen we bij airport Brussel aan. Na wat gezoek voor een parkeerplaats (Kiss en Fly moet je dus niet nemen als je iemand wil uitzwaaien) uiteindelijk mijn koffers ingecheckt en Gigi en Dominique getroffen op het vliegveld. Na een laatste mok koffie is het dan toch echt tijd om door de douane te gaan.

Jet air fly comfort class, het vliegtuig zit maar half vol en al snel heb ik 2 stoelen voor mezelf om de 9,5 uur durende vlucht op te zitten. een lange vlucht met lekker eten en genoeg te drinken. Zonder echt te slapen komen we om half 12 lokale tijd aan op Miami airport. na een lange procedure aan de douane is dan eindelijk de stempel in het paspoort gezet en mag ik het land ik.

Met de taxi naar het hotel, en meteen kom je in aanraking met de Amerikaanse gewoontes die wij niet gewend zijn. De chauffeur geeft aan dat de rit $32 kost "plus tip". Na kort overleg met Gigi besluiten we dan om er mooi $35 dollar van te maken. De chauffeur kijkt niet blij, achteraf blijkt dat een fooi van 18% procent normaal is in Amerika.

Een hartelijk ontvangst is het zeker bij "The Standard". Als we ons bekend maken als de nieuwe trainee's krijgen we meteen een rondleiding door het hotel. WAUW, wat een hotel. eenvoud maar toch luxe.

We besluiten een hapje te eten bij het restaurant aan de haven bij het hotel. De prijzen zijn belachelijk hoog en met die tip wordt het nog eens een stukje duurder.

Na onze spullen in de kamer te hebben gedropt besluiten we naar het centrum van Miami Beach te lopen. Als snel vinden we Collins Avenue en kijken onze ogen uit naar alle winkels en activiteiten op de straat.

Op dinsdag heb ik met de tante van Anouk afgesproken in "design district" toen ik vroeg hoe lang het fietsen was naar 2nd Avenue werd er gezegd dat het slechts 15 minuten was. Echter had ik me niet geïnformeerd naar de precieze locatie op 2nd Avenue, aangezien deze straat kilometers lang is. Na een flesje water te hebben gedronken begin ik weer aan mijn 3 kwartier durende fietstocht terug richting Miami Beach. Onderweg zie ik een wel bekende "pawn shop" waar fietsen voor de deur staan. Aangezien Decobikes ontzettend duur zijn om te huren, besluit ik om hier eens naar de prijzen van de fietsen te gaan kijken. Al snel krijg ik hulp en kan ik de dag erna een mooie mountainbike ophalen voor slecht $40 dollar, waarvan ik nog $20 terug krijg als ik hem terug breng over 5 maanden.

Op woensdag de fiets opgehaald en een telefoonabonnement afgesloten, ook hebben we ons ingeschreven bij een makelaars bureau om een appartement te vinden. Wat blijkt! betaal je $100 om inloggegevens te krijgen van een website waar niet eens foto's op staan! gelukkig hebben Amerikaanse abonnementen onbeperkt sms'en en bellen waardoor we een zoektocht kunnen beginnen.

In Miami zou housing niet duur zijn. Uiteindelijk blijkt dat je inderdaad "goedkoop" kan wonen mits je je slaapkamer deelt met 6 anderen, of je in huis gaat wonen bij een vies oud mannetje die liever alleen vrouwen heeft.

We gaan verder met zoeken en komen al snel in aanraking met mensen die ons graag willen helpen. Iedereen in Amerika is erg vriendelijk en wil je zo goed mogelijk helpen.

De rest van de dagen kom ik door, door te zoeken naar appartementen, te genieten van het heerlijke zwembad dat bij het hotel zit, en een serie'tje kijken voordat ik ga slapen!

Voordat ik op stage ging heb ik me voor genomen het sporten weer op te pakken. De gym is ondertussen bijna elke avond gebruikt, en wat het eten betreft is Miami gezonder dan Nederland. Met name het hotel serveert alleen maar gezonde gerechten. Je ziet bij deze gerechten veel van de zogenaamde "super foods" voorbij komen.

Al met al een top eerste week gehad. Morgen gaat het werken dan ook beginnen, een uitdaging waar ik super veel zin in heb!!

i'll keep you posted about the rest of my internship!!


  • 01 September 2014 - 09:28

    Esmee:

    Klink goot! Geniet der mer vaan. Gzeen dch euver 5 maond wel weer esse es un bies truk kumps!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami Beach

Joey

updates over mijn stage in Miami!

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 3940

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 02 Februari 2015

5 maanden Miami

Landen bezocht: