another week past by! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Joey Stassen - WaarBenJij.nu another week past by! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Joey Stassen - WaarBenJij.nu

another week past by!

Door: Joey Stassen

Blijf op de hoogte en volg Joey

10 September 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Another week past by!!

Eindelijk een appartement, eindelijk begonnen met werken en langzaam wennen aan het tropische klimaat. Zo zag deze week er voornamelijk uit.

Na een lange zoektocht naar een appartement is het dan eindelijk gelukt een betaalbaar appartement te vinden. Helaas is het geen appartement met 2 slaapkamers, maar een ruim 1 persoons appartement. 1 master bedroom, en een multifunctioneel stapelbed in de woonkamer zorgen er voor dat Gigi en ik beide een eigen “kamer” hebben. Het stapelbed zorgt meteen voor een slaapplek voor logés en een plek om spullen neer te leggen. Het enige wat nog ontbreekt is een internet verbinding. Maar ook dat wordt deze week nog geregeld. Eindelijk een eigen plekje, niet meer leven uit je koffer in een hotel kamer. En de mogelijkheid tot koken. Het zwembad hoeft niet gemist te worden, een grote achtertuin/binnenplaats heeft een zwembad, en het strand is binnen 2 minuten te voet bereikt. Heerlijk!

Na dinsdag eindelijk het Social Security Number te hebben geregeld is het woensdag dan tijd om te beginnen met werken. De eerste helft van mijn stage begin in bij de Front desk. Aangezien het hotel maar 105 kamers heeft, waarvan er gemiddeld 15 per dag out of order zijn, en er ongeveer 6 alleen in nood verkocht worden, is het vaak “a very slow day”. Mijn shift is voorlopig nog vanaf 10 AM tot 6:30 PM, zo kunnen ze me het beste alles aanleren omdat je dan zowel check-ins als check-outs ziet, en kan doen. De saaie momenten worden gevuld met veel gelach samen met de bell-boys van het hotel. Thank god they are there, aangezien de rest van het front-office personeel vrouwelijk is tussen de 18 en 52 jaar. Langzaam leer ik elke dag steeds beter hoe ik alle hit points kan meepakken zodat de mystery guest die snel weer verwacht wordt ook bij mij kan inchecken en het hotel weer de 100% kan pakken.

A lot of crazy things are going on here! The standard is een plek waar alles kan, en alles mag. Het kan zo gek niet bedacht worden of het gebeurd.
“2 chicks making out at the bar with little clothes did not draw much attention”
is een reactie op tripadvisor, vervolgens komt er een vrouw naar de front-office om te melden dat ze gisterenavond/nacht dingen is vergeten bij de bar, een aviator zonnebril en haar bikinitopje. “it can happen!”.
juist deze sfeer maakt het zo leuk in dit hotel. Alles is ongedwongen, en je kunt je er zo vrij voelen als je zelf wil.

De tropische temperaturen blijven aanhouden. Gemiddeld 33 graden met af en toe een beetje wind. Thanks Willis Carrier voor het uitvinden van de airco!! Zodra je buiten komt is het vooral belangrijk om alles rustig te doen, niet te snel willen bewegen en genoeg te drinken. Langzaam wordt het steeds dragelijker om buiten te zijn en te genieten van het heerlijke weer, en de prachtige omgeving van Miami (Beach). Helaas zorgt het warme weer voor veel muggen, zodra deze muggen de lobby binnen vliegen, genieten ze er van om het personeel lek te prikken. De muggenbulten zijn ondertussen niet meer te tellen. Maar te voelen zijn ze makkelijk!

Vrijdag en Zaterdag eindelijk 2 vrije dagen na 8 dagen achter elkaar gewerkt te hebben. Eindelijk genieten van het strand en het lekkere weer. Even ontspannen en niet aan alle procedures denken die je moet doorlopen tijdens het werken.

Alright, time to close it down! I’ll keep you posted!